a Blog Si Topeng Besi: FAM TAKUT yahudi LAKNATULLAH! back to top

Saturday, July 30, 2011

FAM TAKUT yahudi LAKNATULLAH!










Assalamualaikum dan selamat pagi. Aku disini dengan bengangnya nak mengecam tindakan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) kita yang dengan murah dirinya memintak maaf kat Chelsea disebabkan isu perkauman yang ditunjukkan oleh segelintir penonton Malaysia kepada pemain tengah pasukan depa yang berkelahiran israel, yang juga pemain pasukan kebangsaan israel, Yossi Benayoun ketika pertemuan perlawanan bola sepak persahabatan di ibu negara pada minggu lepas.


Apa yang membuatkan aku terasa sangat bengang bercampur lawak, insiden tu masih belum sahih. Tapi dah takut kecut teloq sangat FAM kita sampai nak mintak-mintak maaf kat Chelsea tu. Apa cer??? Mana maruah lu?? Untuk pengetahuan korang yang belum tau, Malaysia tercinta kita ni terang-terang takde hubungan diplomatik dengan Israel. Of coz laa negara kita ni anti-Yahudi kan? Jadi kenapa penonton kita perlu dipersalahkan apabila ada yang mengecam dan mengutuk yahudi Laknatullah tu?


Semestinya sikap perkauman tak perlu ada dalam sukan bola sepak. Aku setuju tu. Tapi dalam kes ni, perkara ni melibatkan maruah negara kita sebagai negara Islam. Senang-senang je mintak maaf tanpa tau benda tu betul ke salah. Mana boleh wa diam maa!!

Kelab dari liga inggeris, Chelsea yang dijemput datang tak sepatutnya turunkan pemain kelahiran israel sebab negara kita ni memang negara yang anti israel. Sebab tu laa negara kita tak gamak langsung nak jalinkan hubungan diplomatik dengan israel. Kenapa laa FAM tak letak syarat awal-awal kat chelsea tu supaya tak diturunkan puak israel main? Lebih pentingkah sukan bola sepak dan wang daripada negara kita tercinta ni? Otak letak kat mana? Bawah punggung? Untuk pengetahuan korang semua, pemilik kelab Chelsea tu pun memang penganut agama yahudi gak tawww!


So, pada pendapat aku, tak sepatutnya kita menyalahkan penyokong-penyokong yang Anti-yahudi sebab dah terang-terang memang negara kita ni memang mengecam negara israel serta si setan zionis kat sana tu. Bagi aku, para penyokong-penyokong tu laa yang sebenarnya memperjuangkan pegangan negara kita ni yang memang Anti-yahudi a.k.a israel. Jadi apakah pegangan FAM pulak? Lupakah kita yang macam mana setan-setan israel dera, bunuh, rogol, dan seksa umat-umat Islam di Palestine yang merupakan saudara seagama kita kat Jerusalem sana tu? Atau korang buat-buat taktau atau tak nampak? Macam ni pun lu mau bagi hormat sama depa ka? WTF??!!


Macam yang aku baca komen seorang hamba Allah S.W.T ni, aku cukup tertarik dengan komen dia pasal isu ni. Dia tulis Anti-Islam atau Islamophobia kat seluruh dunia yang berleluasa sekarang ni takda sekor yahudi pun nak mintak maaf. Ni kita sebagai negara Islam pasal hal kecik lagi tak sahih pun nak mintak maaf kat diorang. Alangkah terhinanya aku rasa bila baca komen ni kalau aku sebahagian daripada pekerja-pekerja FAM. Mana mau letak muka maa!

Tapi takpa. Aku faham laa dengan situasi negara kita sekarang. Kan israel tu sekutu kuat amerika keparat. Kang tak pasal-pasal kita kena BOM pulak kan kalo tak nak mintak maaf? Nak harap negara-negara Islam lain bantu kita berperang? Negara-negara Islam kat Asia Timur pun tak boleh nak bersatu, apatah lagi nak tolong Malaysia yang bukan sebangsa dengan depa ni. Hmm.. Depa bantu kirim Al-Fatihah je laa kat kita... ;)


Cukuplah setakat ni je aku memprotes. Semakin lama aku protes kang makin keluar ayat-ayat maki hamun yang bukan-bukan nanti. Hahahar! So sekarang, korang yang baca post ni fikirlah baik-baik. Korang pentingkan bola sepak ke atau lebih pentingkan Agama Islam. Kalau korang lebih pentingkan bola sepak, selamat jalan laa korang ke NERAKA JAHANAM. Bye2.

4 comments:

Idayu Harun said...

yeke ??
sy x de dengar cerita psl ni pon..
thanks sharing

x i l a said...

tulah, tp sempena ramdhan ni jum renung2kn dan slmt beramal~~hee

Si Topeng Besi said...

Idayu: Isu ni memang ko boleh tgk kat buletin utama haritu.. Hehe.. Dan chelsea dah terima permohonan maaf tu. Selamat berbaik-baik dengan yahudi ;)

kozumi_ro said...

ngeh...x patut nk mohon maap...aku pun x puas hti gak dgn tindakan FAM tu=.='...

Post a Comment