a Blog Si Topeng Besi: Malaysia Kalah Dengan Singapura. PADAN MUKA!! back to top

Monday, July 25, 2011

Malaysia Kalah Dengan Singapura. PADAN MUKA!!









Entri aku yang pertama adalah opinion tentang kekalahan Malaysia di tangan Singapura. Memang patut pun kalah. Dah tau Malaysia bakal berentap dengan Singapura, diadakan pulak perlawanan persahabatan dengan kelab-kelab England dalam jangka masa dekat-dekat. Alangkah bodohnya pengurusan Persatuan Bola Malaysia. Akai takdak!


Lawan Arsenal 0-4, Liverpool 3-6, Chelsea 0-1, Singapura 3-5, overall semua pun kalah. Apa yang kita nak bangga-bangga sangat dalam newspaper tu? Kalau boleh bubuh gol, tapi kalah, baik kasi lena tepi padang jaa. Takpun 11-11 pemain sekali kepung pintu gol sendiri, jangan bagi lawan score. Untung-untung boleh laa dapat seri. Kakakah!

Pernah diorang terpikir akan situasi-situasi pemain yang tengah berjuang tu. Macammana dengan penat pemain-pemain Malaysia lawan dengan team-team Eropah semua tu. Ingat kita lawan dengan team kelab Bangla ka?? Bila pasukan kebangsaan kalah dengan Singapura, mula laa penonton-penonton dan penyokong-penyokong bangang dok tuding jari dan dok maki hamun kat pemain kita. Kenapa tak maki-maki sama pengurusan Bola Sepak kita tu sama? Aku rasa ni semua ada kaitan dan sebab nak publisiti dan wang semata-mata. Yelah, lawan dengan team-team tiptop dunia, mesti laa ramai peminat-peminat mai beli tiket. Malaysia tungging langgang lawan Singapura pun dah tak penting dah. Janji duitt mashukkk!

So, Sapa yang mangkar sekarang?? Penyokong atau FAM? Atau kedua-duanya sekali?? Sekian..

4 comments:

Acid+ said...

Harap2 M'sia menang pusingan Kedua :D

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said...

ada harapan lagi ...

go rimau! :)

zureen said...

aummm!

nadia fatihah said...

wateve la, yang penting semangat tuu kan :)

Post a Comment